SYYSKUU 1999


Lukuvuoden 1999–2000 avajaiset 8.9.1999 Kajaanissa

Kajaanin opettajankoulutuslaitoksen liittämisestä Oulun yliopistoon ja lastentarhanopettajien koulutuksen aloittamisesta Kajaanissa on kulunut 25 vuotta. Lukuvuoden alkamisen juhlistamiseksi avajaisiin yhdistetään professori Pentti Hakkaraisen virkaanastujaiset.

 

Ohjelma keskiviikkona 8.9.1999

12.00   Avajaisjumalanpalvelus Kajaanin kirkossa; Kajaanin opettajankoulutuslaitos, Kajaanin normaalikoulu ja Kajaanin kehittämiskeskus yhdessä. Saarna vs. kappalainen Marko Miettinen, urut lehtori Ossi Säily.

13.30   Rehtori Lauri Lajunen, dekaani Jaakko Luukkonen ja johtaja Juhani Suortti tapaavat uudet opiskelijat Kajaanin normaalikoulun juhlasalissa.

14.00   Lukuvuoden avajaiset Kajaanin normaalikoulun juhlasalissa. Juhlaesitelmän pitää virkaanastujaisesitelmänä professori Pentti Hakkarainen.

Kahvitarjoilu Eväsrepussa

 

Lukuvuoden avajaisten ohjelma normaalikoulun juhlasalissa

Petri Laaksonen: Jos saisin nähdä enkelin
Kaj Chydenius: Louna tuulen laulu
Kajaanin normaalikoulun kuoro
johtaa lehtori Marja Koskivirta
Anja Tuovinen piano

P. Locatelli: Sonaatti Adagio Allegro moderato
Tiia Seppänen, alttoviulu
Anja Tuovinen, piano

Avauspuhe
Rehtori Lauri Lajunen

Opiskelijan puheenvuoro
Riikka Alanen

Chr.W.Gluck: Konsertto Allegro non molto Adagio
Heidi Korhonen, huilu
Heljä Tervo, piano

W.A.Mozart: Duetto oopperasta Figaron häät
Tiina Juutilainen, sopraano
Pekka Rytkönen, baritoni
Heljä Tervo, piano

Johtaja Juhani Suortti esittelee virkaanastujan


Professori Pentti Hakkaraisen virkaanastujaisesitelmä
Varhaiskasvatus ja monitieteinen tutkimus

Nälkämaan laulu

Kahvitilaisuus ruokala Eväsrepussa

 

Kasvatustieteen, erityisesti varhaiskasvatuksen professori

PENTTI HAKKARAINEN

Oulun yliopiston hallitus on kokouksessaan 16.12.1998 nimittänyt Oulun yliopiston kasvatustieteen professorin virkaan, jonka alaksi on täsmennetty varhaiskasvatus, kasvatustieteiden tohtori Pentti Ensio Hakkaraisen 1.1.1999 lukien.

Pentti Ensio Hakkarainen on syntynyt Viitasaarella 6.6.1944 ja kirjoittanut ylioppilaaksi Viitasaaren lukiosta. Hän suoritti kasvatustieteiden maisterin tutkinnon Jyväskylän yliopistossa 1970 ja kasvatustieteiden lisensiaatin tutkinnon 1972. Kasvatustieteen tohtoriksi hän väitteli Jyväskylän yliopistossa 1991.

Hakkarainen on toiminut vuodesta 1970 lähtien tutkimusassistenttina, tutkijana ja erikoistutkijana Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksessa (aiemmin Kasvatustieteiden tutkimuslaitos) koulutustutkimuksen eri aloilla. Vuosina 1973–1975 hän työskenteli vierailevana tutkijana Kasvatustieteiden Akatemiassa Moskovassa. Hän vieraili vuosina 1982–1983 Aarhusin yliopiston Psykologian laitoksella ja Filosofian laitoksella tutkijana ja opettajana. Vuosina 1992–1993 hän toimi tutkijana Kalifornian yliopistossa USA:ssa (Laboratory of Comparative Human Cognition, University of California, San Diego). Vuodesta 1994 lähtien hän johti tutkimusryhmää Koulutuksen tutkimuslaitoksessa, jonka kohteena oli laadullisen tutkimuksen metodologia.

Hakkaraisen tutkimuksen läpikäyvänä teemana on ollut oppiminen ja kehitys erilaisissa yhteyksissä koulutusjärjestelmän eri tasoilla. Ajallisesti tutkimuskohteet ovat siirtyneet peruskoulun tasolta korkeakouluopetukseen ja varhaiskasvatukseen.

Varhaiskasvatuksen alueella Hakkaraisen mielenkiinnon kohteena on ollut lasten roolileikki ja sen merkitys kehityksessä. Erityisesti tutkimuksessa on pyritty jäljittämään leikin merkitystä motivaation ja mielekkyyden kehittymisessä. Tutkimuksessa etsitään vahvistusta olettamukselle, että leikissä syntyy yksilöllisen motivaatiomekanismin perusta mielikuvituksen ja mielekkyyden kokemuksen kehittymisen ansiosta.

Toinen Hakkaraisen tutkimuskohde on ollut varhaiskasvatus ja sen kehittäminen työprosessina. Työyhteisön ja tiimien työ luo perustan lasten leikille ja oppimiselle varhaiskasvatuksessa. Koulutus ei ole tarjonnut toistaiseksi riittäviä välineitä kehittää kasvatustyön työprosessia systemaattisesti.

Kolmantena alueena Hakkaraisen tutkimuksessa on oppimisvalmiuksien varhaiskehitys ja siirtymä leikistä oppimiseen. Oppimispotentiaalien tutkimisessa oletetaan, että koulua edeltävä kokemus vaikuttaa ratkaisevasti myöhempään luovuuden, minäkuvan ja motivaation kehittymiseen. Oppimispotentiaalien kehittämisessä mielekkyyden muodostaminen on keskeistä. Oppimispotentiaalien ja mielekkyyden muodostumista tutkitaan kolmessa 4–8-vuotiaiden lasten kokeiluryhmässä organisoimalla erilaisia kokeellisia oppimisympäristöjä ja ohjaamalla moniammatillisten työtiimien toimintaa.

Kokeilu tarjoaa mahdollisuuden kehittää varhaista oppimista vaiheessa, jossa lapsen oppimisen potentiaali ja joustavuus on suurimmillaan. Perinteiset koulumaisen oppimisen välineet eivät kuitenkaan sovellu tähän tarkoitukseen ja kouluvalmiuden intensiivistä kehittämistä varten tarkoitettu kuusivuotiaiden esikoulu on oppimisvalmiuksien kehittämisen kannalta liian myöhäisessä vaiheessa. Lapsen ajattelun, aloitteisuuden, motivaation ja mielikuvituksen kehittäminen edellyttää uudenlaista otetta, joka ei ole perinteistä päiväkotitoimintaa eikä kouluoppimista. (KI)

 

Anteron aukio löysi paikkansa

Syyskuun ensimmäisenä vietimme laitoksen pitkäaikaisen vanhemman vahtimestarin Anteron Halosen arvokkaita läksiäisiä. Kello 18.00 Anteron ystävät kokoontuivat sankoin joukoin autotallin aukiolle, jossa fanfaarien, onnentoivotuslaulun ja maljojen kera paljastettiin kyltti, josta löytyy aukion uusi nimi: Anteron aukio.

Varsinainen juhlaohjelma pidettiin kampusravintola Pedaköökissä. Pedaköökki oli äärimmilleen täynnä Anteron läksiäisiä juhlimaan tulleita. Johtaja Juhani Suortti luovutti yhteisen lahjan. Lämmintä ruokaa, lahjoja, puheita, muisteluja ja ohjelmaa riitti illan myötä. Iloisen illan aikana kuultiin useampikin Anteron aivoitus. Naurua ja hyvää oloa piisasi. Lea Suopelto oli laatinut erinomaisen esityksen Hello Dollit! aetoon kaenuulaeseen tyyliin aluekehityksen henkilökunnan muistumista.

Vahtimestaritieteen ja -taiteen professorin toiveita täytti myös maailmanensi-iltansa tehnyt – epäviralliselta nimeltään – Salonkiorkesteri Sempan solistit, joka samalla julisti yleisen nimikilpailun orkesterin nimestä. Yhteislaulut ja tanssit säestettiin uuden orkesterin ansiosta kampuksen omin voimin. (JV)

 

 

Retki Rehjaan

Harhaillaan kampusalueella – jännittää! Outojen kasvojen joukosta yrittää tunnistaa pääsykokeissa tutuksi tulleita kasvoja. Istahdetaan seminaarisaliin ja uusien opiskelijoiden nimet huudetaan. Me uudet varhaiskasvatuksen opiskelijat aloitamme opintomme askeltaen pitkin kauneinta Kajaania kohti kauppatorin rantaa. Kapsäkit ja myssykät mukanamme tapaamme matkalla Elias Lönnrotin, Eino Leinon ja Pietari Brahen – patsaina.

Jännitys kihelmöi ilmassa, Suvi-Ellenin puksutellessa kohti Rehjan saarta. Viiden tähden kansipaikkalaiset saivat nautiskella raikkaasta kesätuulesta. Seilatessa saimme kuulla mielenkiintoista tarinaa jokivarren historiasta ja paikallisesta kulttuurista. Tervetulohalaukset, höyryävä kahvi ja makoisat lanttupiirakat sulattavat kohmeisimmatkin kansimatkustajat. Tunnelma on vapautunut ja vastaanottokomitean halaukset saavat porukasta kuulumaan iloisia kommentteja.

Rehjan saari on kaikkien suosiossa – mökit, luonto ja nuotiopaikat saavat kiitosta. Tutustumisleikit tekivät tehtävänsä – naurattivat ja vapauttivat tunnelman. Tosin Bingo-leikin suhteen meillä tulevilla maistereilla on vielä paljon opittavaa! Yhteisten kisailujen tuoksinnassa yksinäiseksi ei jäänyt kukaan ja jokainen löysi sisimmästään lapsenmielen. Ulkoilmapuuhastelun jälkeen kainuulainen perinneruoka maistui.

Uskomatonta mutta omista marjamieltymyksistämme syntyivät tutor-ryhmämme. Liekö ansio ollut syömämme kuhmolaisen rönttösen? Tutorien turvallisessa ohjauksessa pääsimme tutustumaan kajaanilaiseen yliopisto-opiskeluun. Kysyttävää kyllä riitti, eikä mikään kysymys ollut niin tyhmä, etteikö se olisi ollut vastaamisen arvoinen.

Yöpymismökit löytyivät saaren toiselta laidalta – kainuulaisen mittapuun mukaan 200 metrin etäisyydeltä, mutta oma arviomme on ainakin kilometri! Lopulta pääsimme tosi toimiin, kun yritimme saada tulta kaminaan; kolmas kerta tässäkin sanoi toden ja mökki alkoi pikkuhiljaa lämmetä.

Ilta kului rattoisasti laulujen, lentopallon, nyrkkirieskan leipomisen ja nuotion ääressä. Rohkeimmat uskaltautuivat kokeilemaan Lönnrotin puujalkakävelyä kuoppaisesta maastosta huolimatta – ja naurua riitti! Illan hämärtyessä ohjelmassa oli vielä makkaranpaistoa ja saunomista. Illan aikana mielikuvat yliopiston arvokkaasta opettajakunnasta alkoi muuttua positiiviseen suuntaan: hehän ovat ihmisiä myös!

Seuraavan päivän kohokohtana oli henkilökuntasuunnistus, jossa tutustuimme yksikkömme henkilökuntaan haastattelemalla heitä eri rasteilla. Ja kommelluksitta ei tästäkään selvitty; saldona pyllähdys nuotioon ja kartan tulkintavaikeudet. Kaikesta huolimatta Kajaanin yliopistoväki tuli tutuiksi tutoreista tohtoreihin.

Sää suosi meitä koko yliopisto-opiskelualoitusretken ajan ja kotiinviemisinä meillä oli reppu täynnä mukavia muistoja ja paljon uusia ystäviä. Retken loputtua ei voi kuin toivoa, että perinne säilyisi seuraavillekin tulokkaille! (Upouudet vakalaiset)

 

Luvassa monta kampuskonserttia syksyllä 1999

Tulevana syksynä on luvassa useampia konsertteja Kajaanin kampuksella. Kampuksen konserttikauden avaa soitonlehtori Ossi Säilyn ja trumpetisti Seija Ohenojan matinea Martti Helan salissa keskiviikkona 15.9. kello 12.15 alkaen. Tuntiopettaja Petri Pussila ja opettaja Heljä Tervo pitävät laulumatinean keskiviikkona 6. lokakuuta. Tiistaina 12. lokakuuta vierailee kampuksella viulisti Juhani Palola Sveitsistä, jossa hän toimii Roschahin opettajakorkeakoulun viulunsoiton professorina. Esitys alkaa kello 18.00 Martti Helan salissa. Muu konserttitoiminta tarkentuu syksyn kuluessa. (JV)

 

Avoimet ovet

Kampuksella on päätetty pitää avoimien ovien päivä perjantaina 8.10.1999. Päivän ohjelmasuunnittelu on vielä kesken. Alustavasti on suunniteltu posterinäyttelyä päärakennuksen toiseen kerrokseen ja ala-aulaan myyntipistettä. Lisäksi on eri yksiköiden tutkimustoiminnan esittelyä, tiedotustilaisuuksia lukiolaisille opiskelusta Kajaanin kampuksella, prosessilaboratorion esittelyä ja opetuksen seuraamista harjoittelukoululla. Myös mittalaitelaboratoriossa ja biotekniikan laboratoriossa Sotkamossa on avoimet ovet.

Päivän järjestelyjä koskevia ehdotuksia voi esittää seuraaville yhdyshenkilöille:

  • Anni-Inkeri Törmänen ja Marjo Hotta – mittalaitelaboratorio ja biotekniikan laboratorio
  • Lea Suopelto – aluekehitys
  • Seija Pyykkönen – aikuiskoulutus
  • Seija Blomberg – harjoittelukoulu
  • Kaija Itkonen ja Maire Säkkinen – opettajankoulutuslaitos
  • Timo Mauno – KOKL:n posterit

Kaikilla edellä mainituilla on geneerinen sähköpostiosoite. (KI)

 

Puhelinluettelon verkkoversio

Oulun yliopiston sisäisen puhelinluettelon verkkoversio on valmistunut kesän aikana. Se löytyy osoitteesta http://www.oulu.fi/puh/main.html. Sivuille on linkki osoitteistosivulta (yliopiston pääsivu --> osoitteisto --> Oulun yliopiston puhelinluettelo sekä yleishallinnon palveluiden sivuilta. Sivut sijaitsevat yliopiston sisäisessä verkossa, eikä niitä pääse katselemaan muista kuin yliopiston verkkoon kytketyistä koneista.

Kajaanin opettajankoulutuslaitoksen ja Kajaanin normaalikoulun osalta on sivujen päivittäjälle (anna-leena.pulkkinen@oulu.fi) lähetetty 20.8. korjaukset.

Aakkosellisen nimiluettelon tiedot on saatu luetteloon palkanmaksajalta eli hänelle pitää kertoa, jos huomaa virheitä. Puhelinluettelosta on luvassa myös paperiversio.

 

Kajaanin sisäinen puhelinluettelo on sekin parhaillaan päivitettävänä. Jätämme tänä syksynä kotiosoitteet ja kotipuhelinnumerot pois, lisäämme sähköpostiosoitteet ja suurennamme kirjaisinkokoa. Luettelon toimittaa Mervi Paasi ( 632 4736. (KI)

 

Vieraita Unkarista

Maanantaina 23.8.1999 kävi ryhmä unkarilaisia tutustumassa Kajaanin opettajankoulutuslaitokseen – erityisesti Intelliin ja sen studioon. Nyíregyházalaisen Zrínyi Ilona Gimnázium -lukion 15 oppilasta ja 3 opettajaa olivat viikon ajan Kajaanin Lyseon vieraina. Zrínyi Ilona -lukio on yksi Lyseon eurooppalaisista ystävyyskouluista, jotka ovat olleet mukana EU:n osittain rahoittamassa Comenius-projektissa. Hankkeessa on tutkittu Kajaanin lisäksi saksalaisen Iserlohnin, hollantilaisen Almelon sekä ranskalaisen Saint Herblainin kaupunkien kehitystä toisen maailmansodan jälkitilanteessa. Ryhmä asui kajaanilaisissa perheissä ja tutustui viikon aikana suomalaiseen lukio-opetukseen sekä Kajaanin kaupunkiin ympäristöineen. (IK)

wpe11.jpg (33193 bytes)
Unkarilaisvieraat tutustumassa Intellin studioon Irene Karppasen unkarinkielisellä opastuksella.

 

Varhaiskasvatuksen kansainvälinen seminaari 6.–7.10.1999

Kajaanin opettajankoulutuslaitoksen varhaiskasvatus järjestää kansainvälisen työ- ja kutsuseminaarin 6.–7.10.1999 Kajaanin kampuksella. Development of sence and creative imagination -seminaarissa on kuudesta kahdeksaan johdantoluentoa, jotka toimivat keskustelun pohjana. (PH)

 

ELAINE-tietokanta

Oulun yliopiston kirjaston ylläpitämään ELAINE-lehtitietokantaan pääsee kirjaston kotisivulta. Elektroniset kokoelmat-linkkiä klikkaamalla löytyy Elektroniset lehdet-linkki, jonka alla ELAINE on ensimmäisenä. Tällä hetkellä tietokannasta on linkit yli 800 elektroniseen kokotekstilehteen. Yliopiston verkkoon kytketyistä koneista pääsee siis lukemaan kaikkien ELAINEsta löytyvien lehtien artikkelit kokonaisuudessaan omalla tietokoneruudulla. ELAINEsta voi hakea lehtiä lehtien nimissä esiintyvien sanojen tai lehtien aihepiirin perusteella, mutta ei yksittäisten artikkeleiden otsikoiden mukaan. Artikkelien julkaisuformaatti vaihtelee, mutta useimmat ovat luettavissa Adobe Acrobat Reader
-ohjelmalla tai suoraan Internetissä HTML-dokumenttina. (HA)

 

Anneli Pönkön väitöskirja

Kalinka-projektin erikoistutkijan Anneli Pönkön väitöskirja "Vanhemmat ja lastentarhanopettajat päiväkotilasten minäkäsityksen tukena" tarkastettiin 21.8. 1999 Jyväskylän yliopistossa. Vastaväittäjinä toimivat professori Mikko Korkiakangas Lapin yliopistosta ja professori Isto Ruoppila Jyväskylän yliopistosta. Kustoksena oli professori Risto Telama. (MT)

 

 

 

 



Kajaanin kehittämiskeskusHyvä vastaanottaja

Siirryn 1.1.2000 alkaen uusiin tehtäviin Espooseen, VTT:n Bio- ja elintarviketekniikan yksikköön tutkimuspäälliköksi. Yksikön haasteena on tutkimuksen ja tuotekehityksen avulla saada syntymään uutta elintarviketuotantoa. Oma koulutus- ja tutkimusosaamiseni kuuluu kyseiseen tutkimusalueeseen. Yhteydet Kajaanin kehittämiskeskukseen ja ennen kaikkea Biotekniikan laboratorioon tulevat säilymään yhteistyön muodossa.

Kiitän lämpimästi kaikkia yhteistyökumppaneita kuluvasta kolmen vuoden yhteistyöjaksosta. Kainuu on kotiseutuni, johon tulen pitämään aktiivisesti yhteyttä ja jossa tulen vierailemaan useita kertoja vuodessa.

Kajaanissa 31.8.1999                      Anita Mikkonen

 

Hyvät ystävät

Yllä on laatimani lyhyt virallinen tiedote lehdistölle, rahoittajille jne. asiasta, jonka haluan tuoda heti julki kun kerran olen tehnyt oman päätökseni. Päätökseni takana ovat ennen kaikkea henkilökohtaiset syyt, nyt kun kaksi vanhinta lastanikin opiskelevat tulevan työpaikkani kanssa samalla kampuksella sijaitsevassa TKK:ssa (Milla kolmatta ja Mikko ensimmäistä vuotta). Kajaanin tuloni jälkeen vuoden 1997 alusta tilanne on siten täysin muuttunut. Lisäksi uusi tehtäväni on omaa osaamisaluetta, jonka kehittäminen kiinnostaa minua edelleen.

Lähden pois haikein mielin hyvästä työyhteisöstä. Ennen kaikkea jään kaipaamaan ihmisiä, joiden kanssa minulla on muodostunut hyvä yhteistyö ja tekemisen meininki. Uuden rakennerahastokauden ohjelmaneuvottelut ovat pääasiallinen tehtäväni syksyn aikana, jonka hoidan parhaan taitoni mukaan yksikköjen vetäjien kanssa. Uuden johtajan valintaprosessi kuuluu lähinnä rehtori Lajuselle, johtokunnalle ja sen puheenjohtajalle, kaupunginjohtajalle. Asiasta tulemme keskustelemaan parin seuraavan viikon aikana. Tulen keskustelemaan myös mm. siitä miten kehittämiskeskuksen toimintaa tulisi vahvistaa (yliopiston sitoutuminen, tulosneuvottelut, projektirahoitus jne.). (AM)

 


Kajaanin kesäyliopistoLuentoja

Kainuun kesäyliopisto järjestää syksyn ja alkutalven aikana neljä luentoa käsittävän luentosarjan "ONKO MENESTYKSELLÄ SALAISUUTTA? – Tavoitteiden asettaminen ja saavuttaminen"

JOKAISELLA ON VUORENSA
Huipulle pyrkiminen ja tavoitteiden saavuttaminen
Vuorikiipeilijä Veikka Gustafsson
ti 28.9. kello 17.30–19.30

HENKINEN VALMENNUS
Menestyksen edellytys?
Psykologi Pertti "Veltto" Virtanen
ti 2.11. kello 17.30–19.30

YHTEISTYÖLLÄ LOPPUTULOKSEEN
Päävalmentaja Hannu Aravirta
ti 30.11. kello 17.30–19.30

URHEILU JA YRITYSELÄMÄ
Yhdistyvätkö päämäärät?
Kansanedustaja Leena Harkimo
ma 10.1. kello 17.30–19.30

Luentosarja järjestetään Kajaanin kaupunginkirjaston Kalevala-salissa. Ilmoittautua voi koko luentosarjalle tai yksittäisille luennoille.


Lönnrot-instituutti

Selvittiin säikähdyksellä

On heinäkuun puoliväli. Olen matkustanut hikisen päivän bussin kyydissä Joensuusta Petroskoihin. Kävelen tulkin kanssa hotellille ja poikkeamme mennessä yliopistolle.

Onpas täällä paljon porukkaa! Mitähän täällä on tekeillä? Väkeä tulee ja menee. Lähden tulkin kanssa kävelemään kohti historian laitosta. Pysähdymme jo ensimmäiselle tasanteelle. Tulkin katse nauliutuu venäjänkieliseen tekstiin.

–Tänne ei pääse yli kahteen viikkoon. Aika alkaa huomisaamusta lähtien. Ainoastaan iltapäivällä kello kolmen ja viiden välillä täällä voi liikkua. Alkaa yliopiston pääsykokeet, suomentaa tulkki.

Tähänkö se tyssäsi, ehdin jo miettiä. Matkaa oli ehditty valmistella jo pitkään, eikä professori puhunut mitään pääsykokeista. Nousemme neljänteen kerrokseen ja menemme dekaanin toimistoon. Joku täytyisi saada kiinni, vaikka on loma-aika. Sihteeri selittää, ettei hän voi auttaa. Kohta paikalle ilmestyy jostain apulaisprofessori Ilja Solomesch, jolle kerromme huolemme.

Yliopistolla saa liikkua päivittäin vain ensimmäisessä kerroksessa, jossa sijaitsee yliopiston kirjasto. Ei edes dekaani pääse työhuoneeseensa. Paperit tarkistetaan, ja vartija päivystää. Arkisto on kuitenkin ylimmässä kerroksessa, jonne meidän tulisi päästä. Samoin historian laitokselle selaamaan kortistoja ja hakemistoja.

Olipa hyvä, että tulimme päätepysäkiltä tämän kautta. Muuten olisi tullut karmea yllätys. Teemme treffit Solomeschin kanssa yliopiston kirjastoon seuraavaksi päiväksi. Apulaisprofessori Solomesch tulee tapaamispaikalle suoraan pääsykokeista. Saan häneltä kirjallisuutta ja ryhdymme käymään kirjaston kortistoja läpi. - Onneksi edes kirjastoon pääsee, eikä yliopisto ole ainoa paikka, josta kerään aineistoa tämän kahden viikon aikana. Kyllä se tästä... (HH)

 

Cantabile-kvartetin cd-levy

Cantabile-kvartetin cd-levy on viimeinkin ilmestynyt. Sitä voi hakea Intellistä Olavi Marttalalta tai kysellä Anja Tuoviselta (( 632 4653). Hinta 85 mk. Myös Mervi Paasi (( 632 4736, e-mail. mpaasi@kokl.oulu.fi) myy kyseistä levyä, työhuoneessaan Intellin kakkoskerroksesta (huone 206). (AT)

 

Alkakaamme kerätä kampuksella eläviä juttuja ja tarinoita!

Kajaanin kampus -lehden sähköpostiosoitteeseen voi lähettää mm. eläkkeelle siirtyneen vahtimestari Antero Halosen rennon retvakkaita lausahduksia. Katsotaan mitä saadaan aikaiSEKSI!


Seuraava Kampus-lehti ilmestyy lokakuussa 1999,
aineisto tähän numeroon on jätettävä 27.9.1999 mennessä

Lauri Sonny, 

Sivut päivitetty 08.09.2003